فروشگاه اینترنتی روایت فتح

محصولات ویژه

عشق چرا ندارد! شهید مدافع حرم محمد صاحب کرم به روایت همسر
کاپوچینو در رام الله متن کوتاه « شارون و مادر شوهرم»
سوقی خاطراتی از زبان ایرانیان بازگردانده شده از عراق
جنگ بدون صلح بر اساس یک عملیات بایکوت شده در جنوب لبنان
کتاب‌ها شیمیایی نمی‌شوند خاطرات زندگی صلاح عبدالامیر عسگر پور
فادیا رونمایی شد
روایت زندگی مدافع حرمی که 14 ماه اسیر تکفیری ها بود!
  • 31/04/1402 09:48:56 ق.ظ
  • 413

 رونمایی از کتاب «فادیا» با حضور قدسیه پایینی؛ نویسنده و پژوهشگر کتاب، سخی میر الله‌قلی؛ راوی و رزمنده مدافع حرم تیپ فاطمیون و با اجرای امیر اسماعیلی؛ مشاور امور بنیادی انتشارات روایت فتح و مدیر روابط عمومی حوزه هنری، در هشتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

امیر اسماعیلی دبیر نشست گفت: «فادیا» سرگذشت یک مهاجر افغانستانی است که زندگی سختی را پشت سر گذاشته است و واقعا در این کتاب زندگی سخت آقای سخی را می‌خوانید. و گرفتار شد... گرفتار اعتیاد نه با یک مواد خاص، مواد مختلف در سطوح بالاتر که خدا نکند کسی گرفتارش شود که جدایی از آن مرد واقعی می‌خواهد.
 
وی در ادامه افزود: سخی میر الله‌قلی حضرت زینب (سلام‌الله‌علیه) را در خواب می‌بیند و احضار می‌شود که تشریف بیاورید برای دفاع از حرم. آقای سخی بعد از آن خواب، یقینشان، ایمانشان و اراده‌شان چندین برابر می‌شود و مدافع حریم و حرم می‌شود. چهاردهماه در اسارت داعش می‌ماند. ۱۴ ماهی که هر روزش منتظر مرگ بوده و گمان می‌کرده که امروز روز آخر زندگی اش است‌. الحمدلله که ماندند و سایه‌شان حجت روشنی بر زمین تا نشانه‌ای باشد برای ما که از زندگی اصلی غافلیم.

قدسیه پایینی نویسنده کتاب گفت کتاب فادیا ماجرای سرگذشت رزمنده مدافع حرم فاطمیون سخی میر الله‌قلی است که به مدت ۱۴ ماه تحت اسارت داعش بوده است. در کل این مدت به واسطه توسلی که به ائمه داشت، توانست زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا تاب آورده و هویت خود که فرماندهی است را بروز ندهد.

امیر اسماعیلی مجری نشست گفت: نگارش این سبک کارها و سختی‌هایی دارد و با لحظاتی همراه است که چشم خود را بیان نیز خیس می‌شود.

قدسیه پایینی درباره سختی‌هایی که برای نگارش این کتاب متحمل شده افزود: سخت‌ترین بخش کتاب برای من همان قسمتی بود که آقای میر الله‌قلی خواب حضرت زینب (سلام‌الله‌علیه) را می‌بیند و حضرت زینب به ایشان می‌گوید که برای دفاع از حریم حرم راهی سوریه شود. یک سری خواب‌ها هستند که انسان می‌بیند و تمام می‌شود و می‌رود اما اینکه یک فردی بر اساس خواب که دیگه کلا مسیر زندگی خود را تغییر دهد و یک راهی را آغاز کند، در منطق ذهنی من جایی نداشت و تحقق بخشیدن به این موضوع در کتاب کمی برایم سخت بود.

درباره طول مدت زمان نگارش کتاب افزود: نگارش این کتاب بیشتر از یک سال طول کشید. خیلی زمان برد و خیلی هم سخت پیش می‌رفت. این سخت پیش رفتند و طول کشیدن برای من خیلی عجیب بود چون برای روان شدن، با سرعت پیش می‌رفتم اما این اثر خیلی با تعلیل و کندی پیش می‌رفت.

سخی میر الله‌قلی درباره فعالیت‌هایش گفت: من در گذشته شعر می‌گفتم و در برنامه صبح جمعه با شما رادیو افغانستان مجری برنامه بودم و شعرهایم را در آن برنامه می‌خواندم.

قدسیه پایینی در آخر افزود یک زمانی گمان می‌کردیم که این راه تمام شد اما دروازه‌های سوریه نشان داد که هرگاه هر کسی را که بخواهند به راه فرا می‌خوانند. از خدا می خواهم که به ناگاه کرم به ما بنگرند و دست ما را نیز بگیرند و ببرند.

کتاب فادیا کتاب کم حجم و روانی است. در چند ساعت می‌توانید تمامش کنید و مطمئنا اگر کتاب را دست بگیرید، زمین نخواهیدش گذاشت. این افراد حجت آشکار خدا بر زمین هستند، کسانی که روایت می‌کنند وحشی‌گری جماعت داعشی را که چه بودند و چه گل‌هایی را پر پر کردند.